אורנה מיכלוביץ
הומאופתיה קלאסית




להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



דיכאון חרדה והומאופתיה

דף הבית >> דיכאון חרדה והומאופתיה
חרדה, דיכאון, נדודי שינה, משבר פסיכוטי - איך לטפל 

הטיפול מתחיל  בהכרות, עם הבנת ההקשר בו התפתחה הבעיה, עם קריאה בשם נכון לסיבות הנכונות, עם מציאת המילים המתאימות, לתיאור מה שמשובש.

כשהתרופה ההומאופתית נלקחת - תוך שעות או ימים אפשר להרגיש שמשהו שונה קורה, במקום של לחץ נכנסת רגיעה ובמקום של פחד - ביטחון במקום של בלבול - סדר.  סימפטומים נחלשים ומופיעים במרווחי זמן הרבה יותר גדולים. התהליך לאורך תקופה השיפור מתוחזק בלקיחות נוספות של התרופה המתאימה, ועד השגת הבריאות. 

התרופות ההומאופתיות הניתנות (מקורן טבעי - צמחים, מינרלים) לא ממכרות, ולא יוצרות תופעות לוואי.משחררות כוחות פנימיים לטיפול בפגיעות רגשיות ובתפישות שנוצרו בעבר, וכך נוצר שינוי בתודעה ובסימפטומים השונים. 



תרופה הומאופתית לטיפול בחרדה ובדיכאון עמוק














טיפול הומאופתי במשבר נפשי 


תרופות הומאופתיות יעילות לטיפול במצבים נפשיים אקוטים (וכמובן במצבים כרונים - ראו בהמשך למטה). מצב אקוטי הוא מצב שונה מהרגיל שמתפתח במהירות  אקוטי בהומאופתיה היא מילה שמתיחסת יותר לאופן המהיר בו המחלה מתקדמת ולא בהכרח לחומרתה. מבחינה נפשית, מדובר במשבר נפשי שהתפתח תוך זמן קצר, התקף חרדה, מחשבות טורדניות, פחדים בעקבות אירוע, דיכאון אחרי לידה,  נדודי שינה שנמשכים כמה ימים, צער גדול, כאב של אהבה שנכזבה, וגם החמרה והקצנה של מצב כרוני (התקפי חרדה עזים פתאומיים)..

דוגמא לטיפול במצב נפשי אקוטי

מורה ליוגה בת 62 הגיעה בגלל מצב נפשי שהיכה בה ללא אזהרה. זה התחיל עם נדודי שינה, פגיעה בזיכרון, תחושה שהזמן עובר לאט, דיכאון שייחסה לרגשות אשמה שמענים אותה, מחשבות מיניות שדוחה מעליה בשאט נפש כי לא מקושרות לשום דבר שמכירה בעצמה, שנאה לבעלה (שאותו תיארה כחבר אהוב) ורצון להרוג אותו. היא מוטרדת מאד מכל המחשבות האלה, שלא יכולה לסלק ממוחה, שאמור היה לדבריה, להיות מאד טהור אחרי התרגול והמודעות שפתחה במשך השנים

טיפול הומאופטי בלחץ נפשי  אקוטי
מבלי להיכנס כאן במאמר, לסיבות שהביאו למצב המתואר למעלה, ההתיחסות לסיפמטומים כפי שתיארה אותם,  הביאו לבחירת תרופה  ("אקוטית") שהביאה לשיפור ניכר, ואחריה נלקחה תרופה נוספת ("כרונית") שאיזנה את האישה לאורך זמן. מאחר  והיה מדובר במצב שהתפתח לפני זמן קצר, וסימפטומים ברורים, הריפוי היה מהיר והחזרה למצב הקודם, המאוזן, היתה אפשרית ללא חזרות רבות על התרופה.
 

דוגמא - טיפול הומאופתי בבעיה נפשית כרונית (בחרדה וחוסר ביטחון בעבודה)

אמא לא משחררת
לפני שבתה הגיעה לפגישה ספרה האם כך: לא הצלחתי להיכנס להריון במשך המון זמן, נכנסתי להריון רק אחרי טיפולי הפריה, וזה היה הריון של תאומים. בחודש השביעי אושפזתי כי התחילה לידה, הרופא אמר "חיבים לנסות לעצור את הלידה כדי לשמור על חיי העוברים – אם יוולדו כל כך קטנים לא בטוח שיוכלו לשרוד". נבהלתי כל כך מהדברים האלה וגם כשלמעשה הלידה התנהלה כשורה והיתה פתיחה מלאה ולצירים חזקים,  העוברים לא התקדמו בתעלת הלידה ואז לא היתה ברירה, אלא לנתח. כיום, 30 שנה מאוחר יותר, אני עדיין יכולה לזהות את ההרגשה שאם אשחרר את הילדים ואתן להם חופש הם ימותו..

 הבת הגיעה לטיפול- חסרת ביטחון בעבודה

העצבנות מתבטאת בחוסר שקט ובדיבור מהיר, בהחלפה מהירה של נושאים.. עיקר הסיפור הוא סביב הרגשה שהיא לא עושה נכון את עבודתה, מאד מפחדת לעשות שגיאות ולקבל ביקורת. היא עובדת כיועצת בתחנה לבריאות הנפש ויודעת שהיא יכולה לעשות את העבודה, אבל זה לא משנה את העובדה, שהיא חוששת שמישהו יזהה שהיא לא מספיק בעלת כישורים ויכולת. היא משקיעה את כל זמנה החופשי בקריאה, כדי למנוע מצב בו היא תיתפש לא מעודכנת  וחסרת מידע.



חרדת ביצוע - טיפול הומאופתי
בגלל הקריאה המרובה והניסיון להימנע משגיאות, היא תקועה בשלב התיאורטי, חוזרת ועוברת על כל מקרה מנתחת שוב ושוב וגם את עצמה..  לא מצליחה להפנים ממה שקוראת ולהיעזר בידע בגלל החרדה, ובגלל ההתלבטויות התיאורטיות האינסופיות, לא מצליחה לשרטט לעצמה תוכנית עבודה עם פצינט, ומישהו תמיד צריך לכון אותה איך להתחיל. אחרי שמישהו עשה את זה, וכיוון אותה, היא תדע איך להמשיך, אבל העובדה שלא יכלה לבד הופך אותה בעיני עצמה לתלותית, והיא בטוחה שהחולשה הזאת חשופה לעיני כולם..

תחושת אי הכשירות לוותה אותה בכל משרה, ולא נעלמה גם אם היתה ותיקה בעבודה. כל יום מורגש כאילו היה היום הראשון בעבודה ותמיד מרגישה שחיבת להוכיח את עצמה, עובדת קשה יותר מעמיתיה ומוותרת על ארוחות ושיחות, כדי לקרוא ולהתכונן. למרות כל ההשקעה חוסר הביטחון נשאר.

החרדה לגבי יכולת הביצוע התחילה כשהתחילה ללמוד באוניברסיטה והתגברה כשהתחילה לעבוד. היא רואה את כל זה כתחושת נחיתות עמוקה עם פחד מאי כשירות. הפחד הגדול הוא שעמיתיה יזהו חוסר ביטחון ואי כשירות, וכתגובה לפחד הזה הפכה פרפקציוניסטית, שום דבר לא מניח את דעתה, והיא ממשיכה לחשוב על כל פצינט הרבה אחרי שעות העבודה. כל המאבק הפנימי הזה יוצר אומללות ונרגזות פנימית, שבאה לידי ביטוי בהתפרצויות על החבר שלה, שכל רעש קטן שמיצר מוציא אותה מדעתה.


יש לה רשימה של דברים לבצע, הרשימה מתארכת וכל דבר לוקח המון זמן, כי היא דורשת מעצמה לבצע באופן מושלם, היא מגיעה למצב שהולכת לאיבוד בפרטים ושום דבר כבר לא מתבצע. "לא יודעת איפה להתחיל ואיך לארגן סדר עדיפויות". היא מתיעצת עם אחרים אבל גם זה מרגיז אותה כי היא מרגישה שנכון שתסתדר לבד.

היא כבר שנים במערכת יחסים יציבה, ושם לא סובלת מחוסר ביטחון בשום צורה. חוסר הביטחון כולו ממוקד בתחום העבודה. 

בגלל החרדה שמלווה אותה כבר שנים היתה בטיפול פסיכולוגי. הפסיכולוג אבחן הפרעת קשב והמליץ על ריטלין אבל היא סירבה.

 
קבלה תרופה הומאופתית

פגישת מעקב ראשונה – אחרי חודשיים וחצי
הרבה יותר נינוחה. עזבה את התחנה, ועכשיו עובדת במקום בו יש לה יותר פרטיות ואין כל כך הרבה אחרים שמסתכלים מה היא עושה. הראיון לקבלת העבודה החדשה התנהל מאד טוב, וללא מתחים מיותרים. היא אמרה: "יכולתי להציג את עצמי כפי שאני וללא מסיכות". וקבלה את העבודה.
ביחסים האישים החליטה להתקדם ונקבע מועד לחתונה (אחרי שנים של חוסר החלטה), רוצה גם לקנות דירה כי נמאס לה לגור בשכירות. יש מחשבות על ילדים. 
משפחתה שמה לב לשינוי הגדל שחל בה.
כעבור שלושה חודשים הרגישה ששוב עולה בה רגישות מופרזת לביקורת בעבודה החדשה, ואז חזרה על המינון הקודם ודברים חזרו למסלול.


הדגמה באמצעות תיאור של טיפול הומאופטי בדיכאון וחרדה:
 
 אדם בן 42, איש עסקים, מדוכא כבר מספר שנים, לאחרונה בגלל אהבה נכזבת שהביאה לתחושות קשות של מתח, כעס ויאוש. יחסיו עם אחרים די שטחיים, ומאז שנפרד מאישה שעדיין מאוהב בה הוא מרגיש שהוא מתפרק. הוא מאד שאפתן בעסקיו ומרגיש ש"יש לו את זה" אבל עד עכשיו לא נחל הצלחות גדולות והוא מאד מתוסכל ופוחד שחייו יהפכו לכישלון. הוא ממהר, חסר מנוחה, ביקורתי אבל שונא ביקורת כשמכוונת כלפיו, רגיש לרעש, חושב על התאבדות - על קפיצה מקומה גבוהה.
 
הוא לא מדבר על החרדה עם אף אחד, אבל יש לו חשש מתמיד שליבו לא יעמוד במעמסה והוא ימות ממחלת לב או דום לב. בלילות הוא מרגיש דפיקת לב חזקת וחרדה רבה, ואיזה מועקה בלב. קשה לו לישון והוא שוכב שעות ער וחושב בלילה והחרדה רק מתגברת.
 
מאז שהיה ילד נלחם לקבל אישור והערכה מאביו ללא הצלחה.
 
הוא מדבר מהר ולא באמת מחכה לתשובה.
 
 מרגיש טוב יותר כשמקשיב למוזיקה ובשמש
 
יש לו כאבי שיניים
 
כאבי בטן, בעיקר בערב
 
אוהב אלכוהול, לחם קפה
 
שונא  בשר
 
 רופא המשפחה רשם לו פרוזאק, הוא לא לקח, חבר שחשש למצבו המליץ על פסיכותירפיה,  והפסיכולוג ,כעבור חודשיים של טיפול, המליץ שייקח פרוזאק.  הוא לא רצה לקחת פרוזאק ואז פנה להומאופתיה.
 
התרופה ההומאופתית שניתנה לו על סמך הדברים האלה  השפיעה כבר בשבוע הראשון שאז הרגיש כאילו "ענן כבד שהקיף אותו הלך והתבהר".. ואחרי עוד כמה חודשים הרגיש מחודש ומלא תקווה, ללא סימנים לדיכאון או יאוש, הרבה יותר כשיר להתמודד עם "מפלות" ואתגרים בעסקים.



הומאופת נעזר בחלומות











טיפול נפשי הומאופתי בדיכאון וחרדה
 

אל הפרעת חרדה ניתן להתייחס כאל סימפטום המתפתח כתוצאה מלחצים שהיו בעבראתגרים שלא נענו בהצלחה.

אולי היית צעיר מידיחלש מידיכבול ברגשות סותרים וכו – לא פתרת מצב מאתגר בהצלחהונשאר הפחד שלא תוכל להתמודד במצבים דומים בעתידמצב שמזכיר במשהו מצב שבו לא התמודדת יעורר חרדה ויגרום להימנעות, וכך יצטמצמו החיים ומטרות יזנחו…

חרדה  מתעוררת במצבים בהם לאדם אין שליטה והוא לא יודע למה לצפותכשמתכונן למפגש חשובכשמוטל עליו להיבחןלהופיע או להרצות לראשונה בפני קהל.. לחץ מסוים לפני אירוע כזה הוא נורמלי ואף חיוביכי גורם לו להתכונן ולהצליח. לחץ מועט מידי או חרדה גדולה מידי יסכנו את ההצלחה.. אבל אם ברחת מהסיטואציהנמנעת מההתמודדותאו קיבלת תגובות שגרמו לך להרגיש מושפלדחוי לא מובןהחרדה תתגבר בכל פעם שתיתקל בסיטואציה דומהבמה שיכול להזכיר את האירוע המקורי, גם אם האירוע עצמו הודחק ונעלם מהתודעההחרדה הפכה להפרעת חרדהסימפטום שמפריע לחיות את החיים במלואם.

מנגנונים של ביקורת תחרות והשוואות מביאים אנשים צעירים להרגיש בלתי כשירים מול משימות החייםכל אלו ועוד (טראומות מתמשכותגבולות שנפרצוהתעללויות בילדות ועוד,  עשויים להיות ברקע לתחושות החרדה). הפונים ידווחו על תחושה לא מוגדרת של חשש ובהלה מפני מה שמביא העתידמפני הצורך לתפקדעל חשש מציף ומקשה על תפקוד תחת עומס ולחץבפיתרון בעיות חיים רגילותולא מעט פעמים מלווה החרדה בדיכאון וסימפטומים שונים כמו OCD ופוביות .האמורים למנוע הצפה


מצבים שדורשים הסתגלות כמו גירושיןאיבוד עבודה הגירהמשרה חדשהחברה חדשה אובד כספיאו מסיבות שונות היחלשות היכולת לשלוט על דחפים –קנאה תוקפנות מיניות נזקקות כעס צער אבלזכרונות מודחקים של התעללות מהעבראבל שלא ניתן לא מקוםצער שלא התאפשר לחוש על הפלה טבעית או מלאכותיתצער על תינוק שאבדהורה שנעדראלימותהפחדההתעללות מינית סבל שהודחק אך היתה שם כל השנים כאירוע שלא באמת עובד ורק "נשכח"  ולמעשה התקיים שם במחשכי התודעהכולא רגשות קשים שיהפכו לחרדה,  כל מה שאנחנו מחזיקים לפעמים במחסן סגור כדי לתפקדכל אלו עשויים  ודורשים התיחסות.

עבודת ההתמקדותהיא פתיחת מרחב נפשי לעיבוד מה שהנפש מצביעה עליו כרלבנטי להתפתחות הפרעת החרדהההומאופתיה היא הכוונת  כוחות הריפוי לאותם פגיעות בשורש ההפרעה

ההומאופתיה היא רפואה המתבססת על תרופות שמכינים באופן ייחודי מצמחים וחומרים טבעייםהכנה על ידי מהילה וניעורהתרופות מניעות תהליכי ריפוי בעומק רבניתן להרגיש את התהליך בחלומות ובשינוי בצורת וההתייחסות ובהיעלמות הסימפטומיםהדיאלוג עם המטפל לאורך התהליך,  ההתמקדות, ההתבוננות המשותפת מעמיקים ומזרזים את התהליך.

אנשים שונים זה מזה גם בצורך ובאפשרות להיעזר בדיבור.
בשיחת הבירור הראשונית אני מנסה להבין מה מאפיין את הפונה  ומה ברקע לחרדהאפשר להבין לא מעט לגבי הרגישויות הייחודיות והמאפיינים של הפונה לטיפול גם אם הסיבות להתפתחות מצב החרדה לא מובנות בפגישה ראשונה.. ההכרות עם מכלול המאפיינים מאפשרת מציאת תרופה מתאימה שתניע תהליך ריפויבהמשך ניתן לדייק ולהעמיק..

התרופות ההומיאופתיות עובדות מהר וביעילותהן זולותלא מתמכרים אליהן ואין להן תופעות לוואי.

טיפול הומאופתי בחרדה ובדיכאון יתבסס על ההבנה של התמונה האינדיבידואלית של הפונה לטיפולמה מייחד אותו ומה אופייני לואין דיכאון אחד דומה למישנהו כי כל אדם סובל מחרדה באופן שונהגם הפיתרון ההומאופתי לכל אחד יהיה אחר.



חלימה והחלמה -מדוע חלומות חשובים באבחון וטיפול הומאופתי
 
תופעת החלימה עיניינה וסקרנה תמיד והרבה פירושים ניתנו תמיד לחלומות, יש חלומות נבואיים חלומות מסקרנים, יש סיוטים וביעותים, מרדפים וחלומת תעופה, יש חלומות מתווי כיוון ויש חלומות מרפאים, יש מצחיקים, ויש שנחוים כמשל וכסמל, ויש שמוערכים כסתם שטויות, אבל אין להכחיש את העניין בעובדה ששורש המילה לחלום הוא אותו שורש של להחלים, ואת הודאוות שחלומות יכולים לסייע בהבראה, נפשית ופיזי בכלל,  ובטיפול ההומאופתי בפרט.

עדיין אין למדע הסבר טוב מדוע שינה או חלימה הכרחים לבריאותנו, כמו שאין הבנה טובה לתופעת החשיבה, מאין ולשם מה צצות מחשבות במוחנו. החלום הוא שער למיסתורין. היתה אמונה שבזמן השינה הנפש עוזבת את הגוף ומשוטטת בעולמות אחרים, וחוזרת משם עם ידע שלא ניתן להגיע אליו בתודעה הערה הרגילה, גם אם אמונה כזאת פחות רווחת, כיום יש הכרה בכך , שהחלום מוביל לעולמות אחרים, שחסומים בפני התודעה הרגילה.
 
לחלומות יש ערך עצום לגילוי מצבו האמיתי של המטופל. הראיון ההומאופתי הראשוני אורך שעתיים, ובמשך השעתיים האלה מתרחש תהליך שלפעמים ייקח כמה חודשים בטיפול הפסיכולוגי: להכיר לבטוח לתת אמון, להוריד הגנות ומסיכות. לפעמים כל זה לא קורה בפגישה ראשונה. החלומות מהווים קיצור דרך, אל העולם הפנימי והקונפליקטים הלא מודעים של המטופל. הבנה המתקבלת בדרך הזאת תאפשר מציאת תרופה הומאפתית מדוייקת יותר מזאת שהיתה מתקבלת כתוצאה ממפגש ראשוני פחות מעמיק. 
 
מאחר ותשומת לב רבה הוקדשה במחקר ההומאופתי העוקב אחרי השפעת התרופות, לקשר בין ההבראה מתרופה מסויימת ובין נושאי החלומות של מי שמבריא באמצעותה, גילוי נושאים בחלום יכול להיות כלי אבחוני רב ערך. אנשים שהתרופה המתאימה להם תהיה למשל מתרכובת מגנזיום יחלמו על מים, שיטפון או גל גדול שבא להציף וכו - ההומאופאת יכול להשתמש במידע על החלומות, כדי  שיכוון אותו לתרופה שקשורה במגנזיום, ואם החלום הואעל טביעת ילד במאגר מים - חלום האופיני למי שמבריא מהתרופה נתרן גופרתי - וכך החלום יכוון את ההומאופת לתרופה הזאת.
 

חידוד ההבנה את עולמו הפנימי של המטופל
החלום מאפשר גישה אל הקונפליקטים הלא מודעים והנושאים הבוערים בעולמו הפנימי של הפונה. החלום נותן תחושה של מהי השפה, הדימויים, התיאורים והתכנים בהם מתבצעת החשיבה האוטנטית יותר, הפחות מסווה ומכסה, של המטופל, החלום קרוב יותר לאני "אמיתי", שם אפשר למצוא פחדים אמיתים שעליהם למדנו לכסות, שאיפות, רצונות, מניעים, נקודות מבט שטושטשו בחיים המודעים.

 
לעיתים המטופל לא מבין מה דרוש להומאופאת לדעת, מה העומק הנכון ומה החשיפה שתעזור להומאופאת למצוא את התרופה עבורו. העלאת נושאים עמוקים יותר באמצעות חשיפתם בחלום, יאפשרו להומאופאת גישה למה שנחשב "מחוץ לתחום" עד אותו הרגע, וזה יכול להיות קריטי להצלחת בחירת התרופה הנכונה כבר אחרי המפגש הראשוני

תכנים אלה שמועלים בחלום יחדדו את מבטו של ההומאופת אבל יאומתו מתוך התנהגות של הפונה ומתוך דבריו. הבנות מתוך החלום יוכלו לעלות בזהירות לתוך השיחה וכך לקבל אישור.
כמובן שאין תחליף לחלום כשמטפלים בילדים. ילדים לא יכולים לנסח תובנות מורכבות בקשר לעולמם הפנימי אבל יכולים ושמחים לתאר חלומות. חלומות (ולעיתים ציורים,או עבודה בארגז החול) הם דרכים נפלאות להבין מה קורה בעולמו הפנימי של ילד הזקוק לטיפול.
 


 
החלום מלמד על התקדמות הטיפול
במעקב אחרי לקיחת התרופה החלומות יתנו אינדיקציה לגבי התהליך הפנימי שהניעה התרופה. שינויים בתכני החלום ובדפוסי השינה הם מידע רב ערך ביותר להומאופאת המנסה לעקוב אחרי תהליך ההבראה. 
סמלים ותכנים העולים בחלום, יכולים להיות תמרורים, או מצפן המורה לחולם וגם להומאופת המלווה אותו בתהליך ההחלמה, לאן מתקדם תהליך הריפוי
 
החלום ככלי עבודה בתהליך הריפוי
חלומות יכולים להיות גם כלי המאיץ את הריפוי. כשעובדים עם סמל שעלה בחלום, תמונה או רעיון, אלו יכולים להיות בסיס להסתכלות שתיצור שינוי עמוק, התומך ומשתלב בעבודת התרופה,המרצת שינוי עמדות כלפי עצמנו וכלפי הזולת. הבראה היא שינוי במודעות, התרופה ההומאופתית מביאה לשינוי כזה עם שחרור מעצורים פנימים. הרבה מעבודת התרופה נעשית במחשכים, ולא תמיד ברור מה קורה ובמה הטיפול. לעיתים עבודה עם סמל או רעיון שעלה ממעמקים יאיץ את התהליך, ויהפוך אותו למודע יותר.
 
חלומות הם מסר מהלא מודע, הם מבטאים את מה שמוסתר, מעצמנו או מהעולם, הם עוקפים את הפרסונה שנבנתה מתוך ההתניות החברתיות וכך הם מהווים קול צלול שנשמע ממעמקי הנפש, קול שהקשבה אליו תעצים את תהליך הריפוי.

עבודה על חלומות באמצעות התמקדות - קשב לתחושות הגוף

לאנשים שאינם רגילים לעבוד עם חלומות או כאלה שאינם זוכרים את החלומות, אפשרי לנסות להקשיב לתחושה המורגשת שעולה לגבי נושא החלימה בכלל. מטופל שטען כי אינו חולם התבקש למקד את תשומת ליבו בתחושות שעולות במרכז הגוף כשהוא חושב על נושא החלומות. " מה התחושה שעלתה?" הוא השיב: "אי נוחות, אבדן שליטה, מעין עצב",  התבקש להשאיר את הקשב על הרגשת העצב ואז עלה זיכרון: בהיותו בן שבע, סיפר חלום שחלם למשפחתו, זה קורה בארוחה משפחתית, וכל המשפחה צוחקת ולועגת לו. מאז (גיל 7) כבר לא זכר חלומות.
 

עבודה על חלום בשיטת ההתמקדות, והתובנה המתאפשרת בעבודה על החלום,  תקרה לאו דווקא בשיחה אלא מתוך הקשב לגוף. העבודה בצורה החוויתית משתמשת בקשב לתחושה המורגשת שעולה בהקשר של מרכיבים בחלום. חלק מהחלומות מלווים בתחושה מסויימת שקשה לנסח במילים, התחושה הזאת היא התחושה המורגשת של החלום והתחושה הזאת יכולה להיפתח להרבה מאד תכנים שחבויים בתוכה וכרגע עדיין בלתי נגישים..

כשהתחושה "נפתחת", זרם של פרטים מגיע ממנה, תמונות החלום אינן עוד דימויים רחוקים עליהם אפשר לשער השערות, גם אם מבריקות ומעניינות ונראות קשורות ומסבירות, עכשיו עלה מאיתנו ים של פרטים  זכרונות הבנות שהיו מובלעים בתוך התחושה המורגשת.



שיטת ההתמקדות להבנת התוכן המובלע בחלום

 
 

 
 טיפול בהתמקדות
לייבסיטי - בניית אתרים