אורנה מיכלוביץ
הומאופתיה קלאסית




להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



טיפול הומאופתי באלרגיה

דף הבית >> טיפול הומאופתי בהרטבה, הזעה, אלרגיה >> טיפול הומאופתי באלרגיה
 
טיפול הומאופתי קלאסי לסובלים מאלרגיות
 
האם אתם נהנים מהסתיו? שמחים כשמגיע האביב? מאושרים כשנגמר סוף סוף הקיץ  ורוחות קרירות מתחילות לנשב? אם אתם סובלים מאלרגיות לא בטוח שחילופי עונות הם תקופה טובה בשבילכם.. אתם מצפים לסבול מעיניים אדומות, נפוחות ומגרדות ומאף דולף? ומה עם התעטשויות הבוקר?.. לסבול מאלרגיה זה לחיות בחשש מתמיד, לעמוד על המשמר. עור שמתנפח? שיעול אסטמתי? קדחת השחת? אלרגיה לכלבים או חתולים? או אלרגיה שיכולה להתפתח במהירות  למצב מסכן חיים בעקבות חשיפה למאכלי ים או אגוזים? כמובן שהבעיה אינה האגוזים, או גרגר האבק, הפרי, התרופה או החתלתול, הבעיה היא במערכת חיסון שרואה צל הרים כהרים.



 
הומאופתיה יכולה לחזק את המערכת החיסונית כך שלא תגיב בצורה קיצונית לגירוי בלתי מזיק כמו תות או בוטן ולשחרר ממגבלות מחסומים ואמצעי זהירות שכרגע מחויבי המציאות. האלרגיה אומרת לך: אל תיכנס, אל תבקר, אל תתקרב, תיזהר, אל תאכל אל תשחק, העולם מסוכן.
 



אף סתום מקשה על פעילות ספורטיבית ומקשה חברתית. אף סתום גורם לך לנשום דרך הפה, כשמנגנני הסינון בו טובים פחות. לשימוש תכוף באנטיהיסטמינים וסטרואידים יש מחיר ובודאי כך לאמצעים דרסטים יותר, זריקות להקטנת רגישות וניתוחים להסרת רקמות.. האמצעים האלה אולי יעילים בטווח הקצר, אבל בבירור אינם פותרים את הבעיה. העלמת הסימפטום – נדודי שינה, התעטשויות, גירודים, כאב ראש– אפשרית עם שימוש באנטיהיסטמינים, אבל זה לא יהיה  ריפוי אלא הדחקת הבעיה. 



בדומה לכך, תרופות אנטיהיסטמיניות לא ישנו את מצב הרגישות הגבוהה מידי והנטיה ליצור מוגזם של היסטמינים, אלא יפעלו ברובד גופני מצומצם לצמצום התגובה האלרגית. הגוף למעשה נוטה ליצר את ההיסטמינים באותה המידה, גם אחרי ה"טיפול", אבל נחסם באמצעות התרופה האנטיהיסטמינית. 
ההומאופתיה מנסה לשנות את המצב מיסודו , לגרום לגוף "להתרגש" פחות מאלרגן, וליצר פחות היסטמינים. ברגע שזה קורה הבעיה נפתרה ואין צורך בתרופות.
 


יש טיפול קונווציונלי באלרגיה שמזכיר משהו מהעיקרון ההומאופתי. הטיפול הרפואי נותן מנות קטנות מאד של האלרגן (החומר המפעיל את התגובות האלרגיות) וכך "מחסן" את המערכת להתרגל ולא להגיב לאותו האלרגן. עיקרון מוכר מתחום  טיפול ביהווריסטי בפוביה למשל: לחשוף את המערכת לדבר המפחיד (לדמין מעלית, להתקרב מעלית, להיכנס למעלית כשהדלת פתוחה וכו).. וכך  מופחתת הרגישות לגירוי המפחיד, או לאלרגן.

ההומאופתיה אכן מאמינה במנות קטנות מאד (אפסיות בעצם) של חומר מדולל. המנה הקטנה הניתנת לשם ריפוי היא מנה של חומר שיש לו זיקה לאישיותו ואפיוניו הכללים והנפשיים של המטופל. מנה זאת תפעיל פעולה לאיזון וריפוי מהנטיה המוגזמת – האלרגיה..

כדי למצוא את התרופה קונסטיטוציונית המתאימה נדרש הומאופת מנוסה, עם יכולת אבחנה טובה וידע תיאורטי טוב שיעזור לו להבחין מה בסיפור שמטופל מספר חשוב ומרכזי, מה האפיונים הבולטים של הקליינט שלו. כשאלה נמצאו ברורה גם התרופה שתאזן, תרפא ותפטור אותו מהאלרגיה.
 
מאמר שפורסם בעיתון לנסט
Lancet (12-10-94)
מאתר מחקר שנעשה לפי כל הכללים (לעריכת מחקרים בתרופות) וניסה לראות אם יש עדיפות לטיפול ההומאופתי בחולי אסטמה על פני קבוצת הפלסבו. מחקר זה הוכיח ללא כל ספק שהשיפור בקרב מטופלי ההומאופתיה היה גבוה בהרבה מהשיפור בקבוצת הפלסבו. .

 
 



 
     
 
 
 
 

 
 
לייבסיטי - בניית אתרים